Online zichtbaarheid verbeteren voor jouw website

Hoe kun je de online zichtbaarheid van jouw website verbeteren? Hoe bied je een goede gebruikerservaring aan bezoekers van jouw website? Hoe haal je meer uit jouw website? Maak gebruik van website optimalisatie en conversie optimalisatie. Bij website-optimalisatie richt je jouw website zo goed mogelijk in, zodat bezoekers gemakkelijk hun weg vinden. Bij conversie-optimalisatie stimuleer je bezoekers tot het nemen van de juiste vervolgactie.

Wanneer je hier bewust mee omgaat, zul je meer resultaten halen uit jouw website.

Website- en conversie-optimalisatie toepassen voor een goede online zichtbaarheid

Zoals al aangegeven wil je bezoekers een prettige ervaring op jouw website bieden. Enkel een mooie website is niet genoeg. Het gaat erom dat de bezoeker zich aangesproken voelt en kan vinden waar deze naar op zoek is. Is dat niet zo, dan klikt de bezoeker jouw website weg. Zonde van alle inspanningen!

Bepaal dus vooraf het doel van jouw website. Wat komt de bezoeker doen op jouw website en hoe kun je deze actie zo gemakkelijk mogelijk maken? Gaat het om een adres opzoeken, een bestelling plaatsen of is de bezoeker op zoek naar informatie?

Taalgebruik als onderdeel van websiteoptimalisatie

Het is dus belangrijk om jouw doelgroep aan te spreken, zodat zij jouw website willen bezoeken. Een goede hulp daarbij is het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek.  Je gaat daarbij op zoek naar passende woorden en termen die voldoende zoekresultaten opleveren in Google. Wanneer je deze hebt bepaald, kun je die op een handige manier inzetten binnen jouw website. Lees hier mijn blog over het doen van een zoekwoordenonderzoek.

Vindbaarheid ter verbetering van jouw website

Daarnaast is het goed om gebruik te maken van SEO (search engine optimization) dat zijn bepaalde technieken die je kunt gebruiken om de vindbaarheid van jouw website aanzienlijk te vergroten. Denk hierbij aan het gebruik van de juiste koppen, gebruik van vette of cursieve teksten en bijvoorbeeld het linken naar andere relevante content.

Goede tips hiervoor vind je bijvoorbeeld op: Frankwatching

Geef bezoekers een unieke ervaring door juiste navigatie?

Wanneer bezoekers op jouw website komen, dan wil je hen een goede ervaring bieden. De informatie op jouw website moet dus actueel zijn en zo goed mogelijk aansluiten bij de vragen die jou bezoeker heeft. Ook moeten zij gemakkelijk hun weg kunnen vinden op zoek naar informatie. Dit doe je o.a. door een helder menu en duidelijke navigatiestructuur. Uiteraard moet het eenvoudig zijn om contact met je te leggen.

De technische inrichting zorgt voor een positieve ervaring

Daarnaast moet je website technisch in orde is. Zorg voor een goede laadsnelheid, veilige omgeving en vermijd foutmeldingen. Je kunt ook regelmatig meten hoe goed jouw website functioneert. Dit doe je bijvoorbeeld via Pingdom (deze tool meet de snelheid van jouw website) of via SEO analyser (deze tool geeft een indicatie van de SEO voor jouw website).

Zelf de online zichtbaarheid van jouw website verbeteren?

Gebruik onderstaande checklist om de belangrijkste aandachtspunten voor de online zichtbaarheid van jouw website in kaart te brengen. Door het opvolgen van deze tips zal de gebruikerservaring van bezoekers aan jouw website aanzienlijk verbeteren. 

Lukt het niet om hier zelf mee aan de slag te gaan en kun je wat hulp daarbij gebruiken? Kijk dan eens naar mijn Proeverij-pakket voor Online Marketing.

Kom je er niet aan toe of mis je achtergrondkennis?

Schakel dan deskundige hulp hiervoor in. Ik help je graag!

Op deze pagina lees je meer informatie over Online marketing. Wil je vrijblijvend al eens kennismaken, neem dan contact met mij op via telefoon 06-30617743 of per mail monique.botermans@ligaro.nl.

Op mijn LinkedIn profiel  lees je meer over mijn achtergrond en werkervaring.

Hopelijk tot snel!

Online marketing & Business Support - Monique Botermans - Ligaro Support